Aamuhetki

 Olen aamupäivän yrittänyt keskittyä ulkoisiin asioihin. Kirjoittaa, käydä ulkona, tehdä leipää. Oloni ei ollut mikään kehuttava. Tuntui siltä kuin vartaloni olisi halunut kovasti säpinää, kun taas mieleni olisi halunut rentoutua ja olla vain levätä.

Kaksisuuntainen mielialahäiriö? Ei minusta. Kaksisuuntaisessa käsittääkseni mieli on mukana menossa.

Kilpirauhasarvoni osoittivat joku päivä sitten, että minulla ei ole kilpirauhasen liikatoimintaa päällä. Toki arvot olivat hieman korkeat, mutta on vaikea uskoa, että muutaman mikrogramman lisäannos edellisen päivän aikana olisi luonut oireet, jotka alkoivat tosin jo edellisiltapäivänä. Mutta toisaalla minun kohdallani se on mahdollista.

Olen erittän herkkä muutoksille. Tätä eräs itseään täynnä ollut endokrinologi ei halunut uskoa. Hän sanoi, että ei uransa aikana ollut tavannut ketään potilasta, joka olisi ollut niin herkkä. Tyypillinen esimerkki lääkäristä, jolla on silmälaput silmillä. Aina elämässä voi törmätä johonkin uuteen asiaan - ja kyllä olen äärimmäisen herkkä tyroksiinimäärän muutoksille tällä hetkellä. Epäilen vakavasti, että kyseinen Endokrinologi ei oikeasti ole HOITANUT potilaitaan elämänsä aikana, vaan keskittynyt diagnosointiin.

Toivon että tällä kertaa oloni johtuu nimenomaan vielä epävakaasta tyroksiinilääkityksestä. Sillä silloin jatkossa ongelmasta pääsee vain jättämällä yhden kolmen mikrogramman annoksen vähemmälle yhtenä päivänä viikossa.

Ainakin yksi hyvä asia tässä pahoinvointien sekamelskassa jossa elän tällä hetkellä. Kun vielä lasken vähän unilääkeannostani tulevina öinä ja saan jonain päivänä selvyyden, miksi jalanpohjiani pistelee; miksi hengitys on välillä tukahtunutta; miksi minulla on epämääräisiä tuntemuksia - Ja erityisesti, miksi kuuloni koko ajan menee huonommaksi - Kyllä olen onnellinen.

Ja jos kaikki on oikeasti vain pienten suonten tauti - niin toivon löytäväni jonkun ratkaisun, sillä lääkäreistä ei selvästi ole mitään apua.

Ja jos tämä on jotain ikävämpää, johon viittaisi oireet, joita saan syömisen jälkeen, niin saan sen varmaan toivon mukaan sitten joskus tietää.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Talvi lähestyy

Katsaus menneeseen vuoteen

Doksepiini